Nowenna do Miłosierdzia Bożego

krzyz

Jezus mi każe odprawić nowennę przed świętem Miłosierdzia i dziś ją mam zacząć o nawrócenie świata całego i o poznanie miłosierdzia Bożego. - Aby wystawiła wszelka dusza dobroć moją. Pragnę zaufania od swych stworzeń, zachęcaj dusze do wielkiej ufności w niezgłębione miłosierdzie moje. Niechaj się nie lęka do mnie zbliżyć dusza słaba, grzeszna, a choćby miała więcej grzechów niż piasku na ziemi, utonie wszystko w otchłani miłosierdzia mojego. (Dz. 1059)

Począwszy od Wielkiego Piątku, codziennie odmawiamy wezwania Nowenny do Miłosierdzia Bożego według zachęty siostry Faustyny.

Ich zakończeniem będzie celebracja święta Miłosierdzia Bożego 19 kwietnia. W kościele Koronkę odmawiać będziemy w różnym czasie w różne dni. Kto nie będzie obecny na wspólnej modlitwie, może Koronkę odmówić prywatnie, w domu, z rozważaniami na kolejne dni podanymi na dalszych stronach tego biuletynu.

NOWENNA DO MIŁOSIERDZIA BOŻEGO
(ODMAWIANA CODZIENNIE OD WIELKIEGO PIĄTKU DO NIEDZIELI MIŁOSIERDZIA)

Dzien Pierwszy
– Módlmy sie o Milosierdzie dla calej ludzkosci
Jezu Najmilosierniejszy, którego wlasciwoscia jest litowac sie nad nami i przebaczac nam, nie patrz na grzechy nasze, ale na ufnosc, jaka mamy w nieskonczonej dobroci Twojej; przyjm nas wszystkich do przybytku Najlitosciwszego Serca swojego i nie wypuszczaj zen nikogo na wieki. Blagamy Cie o to przez milosc, która Cie laczy z Ojcem i Duchem Swietym. Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na ludzikosc cala, a przede wszystkim na biednych grzeszników, których jedyna nadzieja jest Najlitosciwsze Serce Syna Twojego a Pana naszego Jezusa Chrystusa; dla Jego bolesnej meki okaz nam Milosierdzie swoje, bysmy wszyscy razem Twoja wszechmoc wyslawiali na wieki. Amen. KORONKA, następnie:
Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Dzien Drugi
Módlmy sie za duchowienstwo, przez które splywa na ludzkosc Milosierdzie Boże.
Jezu Najmilosierniejszy, od którego wszystko co dobre pochodzi, pomnazaj laski w duszach kaplanów, zakonników i zakonnic swoich, aby godnie i owocnie pelnili obowiazki w Twojej winmicy, a wszystkich innych pobudzali slowem i przykladem do należytej czci Milosierdzia Bożego na wieki.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na grono pracowników swej winnicy – na dusze kaplanów, zakonników i zakonnic, które sa przedmiotem szczególniejszego umilowania Syna Twojego a Pana naszego Jezusa Chrystusa: obdarz ich moca blogoslawienstwa swego i udziel szczególniejszego swiatla, aby mogli należycie przewodzic innym na drogach zbawienia i sprowadzac na nich Milosierdzie Twoje. Amen. Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Dzien Trzeci
Módlmy sie za wszystkich chrzescijan.
Jezu Najlitosciwszy, który obficie udzielasz lask swoich wszystkim ze skarbca Milosierdzia Bożego, przyjm wszystkich wiernych chrzescijan do przybytku swojego Najmilosierniejszego Serca i nie wypuszczaj nas zen na wieki. Blagamy Cie o to przez milosc, która Cie laczy z Ojcem i Duchem Swietym.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na dusze wierne, jako ukochane dziedzictwo Syna Twego, a dla Jego bolesnej meki udziel im swego blogoslawienstwa i otaczaj ich swoja nieustanna opieka, aby nigdy nie utracily milosci i skarbu wiary swietej, lecz by z cala rzesza aniolów i swietych wyslawialy niezmierzone Milosierdzie Twoje na wieki. Amen.
Ojcze masz…, Zdrowas Maryja…, Chwala Ojcu…

Dzien Czwarty
Módlmy sie za pogan i niewiernych, którzy jeszcze nie znaja Milosierdzia Bożego.
Jezu Najmilosierniejszy, który jestes swiatloscia swiata calego, przyjm do przybytku Najlitoscirszego Serca swego dusze pogan i niewiernych, którzy Cie jeszcze nie znaja; niech promienie Twej laski oswieca ich, aby i oni wraz z nami wyslawiali dobrodziejstvva Milosierdzia Twego na wieki.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na dusze pogan i niewinnych, którzy jeszcze nie znaja Najlitosciwszego Serca Syna Twojego a Pana naszego Jezusa Chrystusa: pociagnij ich do swiatla Ewangelii, aby pojeli jak wielkim szczesciem jest Ciebie milowac i wyslawiac Milosierdzie Twoje na wieki. Amen.
Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Dzien Piaty
Módlmy sie za tych, którzy pozostaja poza Kosciolem, aby powrócili do jednosci Kosciola.
Jezu Najmilosierniejszy, który jestes dobrocia sama i nie odmawiasz swiatla proszacym Ciebie pokornie: przyjm do przybytku Najlitosciwszego Serca swojego dusze tych, którzy pozostaja poza Kosciolem i pociagnij ich swoim swiatlem ku jednosci z Kosciolem, aby wspólnie z nami wielbili hojnosc Milosierdzia Twego na wieki.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia swego na dusze tych, którzy pozostaja poza Chrystusowa owczarnia; nie patrz na ich slabosci, lecz na milosc i gorzka meke Syna swojego, przed która On tak goraca Cie blagal, aby wszyscy byli jedno – spraw, by co rychlej wrócili do tej jednosci i wspólnie z nami wyslawiali Milosierdzie Twoje na wieki. Amen. Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Dzien Szósty
Módlmy sie za dzieci
Jezu Najmilosierniejszy, którys powiedzial: Uczcie sie ode mnie, bo jestem cichy i pokornego serca, przyjm do przybytku Najlitosciwszego Serca swego dusze dziatek malych i tych, którzy sie stali na wzór dziatek cichymi i pokornymi, wprowadzajac tym nieba w zachwyt i bedac wiazanka wonna przed tronem Niebieskiego Ojca; spraw, by oni stale przebywali w Twym Sercu i nieustannie wielbili Milosierdzie Boże.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na dusze dziatek malych oraz na dusze wszystkich cichych i pokornych, którzy przez to najbardziej upodobnili sie do Syna Twojego i wonia swych cnót wznosza sie przed tron Twój, Ojcze Milosierdzia; blagamy Cie przez malosc i upodobanie, jakie masz w tych duszach, blogoslaw swiatu calemu, aby wszyscy razem oddawali ustawiczna czesc Twemu Milosierdziu. Amen.
Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Dzien Siódmy
Módlmy sie za czcicieli Milosierdzia Bożego
Jezu Najmilosierniejszy, którego Serce jest sama miloscia, przyjm do przybytku Najlitosciwszego Serca swojego dusze, które szczególnie czcza i wyslawiaja wielkosc Milosierdzia Bożego, ogarnij je coraz wiekszym swym Milosierdziem i wspieraj laska wytrwalosci, mestwa i cierpliwosci.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na dusze, które szczególnie wyslawiaja i czcza Twój najwiekszy przymiot, to jest niezglebione Milosierdzie Twoje, których usta pelne sa hymnów Twej chwaly, a rece – uczynków milosierdzia wzgledem bliznich: blagamy Cie, bys przede wszystkim okazal im coraz wieksze swe Milosierdzie wedlug pokladanej w Tobie ich ufnosci, stosownie do obietnicy, iż bronic ich bedziesz, jako swej chwaly, zawsze, a szczególnie w godzine smierci. Amen.
Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Dzien Ósmy
Módlmy sie za dusze w czysccu, które sie wyplacaja sprawiedliwosci Bożej.
Jezu Najmilosierniejszy, którys rzekl: Badzcie milosierni, jako i Ojciec wasz milosierny jest, przyjmij do przybytku Najlitosciwszego Serca swojego dusze w czysccu cierpiace.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na dusze w czysccu cierpiace i przez bolesna meke Chrystusa Pana oraz przez gorycz, jaka bylo przepelnione Jego Przenajswieisze Serce, okaż im swoje Milosierdzie. Blagamy Cie, bys patrzyl na nie jedynie przez Rany Najmilszego Syna swojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, którego Milosierdzie przewyzsza sprawiedliwosc. Amem.
Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Dzien Dziewiaty
Módlmy sie za dusze ozieble, które byly powodem cierpien Chrystusa Pana w Ogrójcu.
Jezu Najmilosierniejszy, którys jest sama dobrocia, sprowadz do przybytku Najlitosciwszego Serca swego wszystkie dusze ozieble. Zanurz je w ogniu swojej czystej milosci i rozgrzej na nowo ich serca swoja gorliwoscia, aby i one wychwalaly Twoje niewyczerpane Milosierdzie.
Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem Milosierdzia na dusze ozieble. Blagamy Ciebie przez gorzka meke Najmilszego Syna Twojego a Pana naszego Jezusa Chrystusa oraz przez Jego trzygodzinne konanie na krzyżu, zapal je nowa gorliwoscia o chwale Twoja i wlej w serca ich prawdziwa milosc, które ożywione swiadczylyby uczynki milosierdzia na ziemi i wychwalaly Milosierdzie Twoje na wieki. Amen.
Ojcze nasz…, Zdrowas Maryjo…, Chwala Ojcu…

Akt zawierzenia świata Bożemu Miłosierdziu – Papiez Jan Paweł II – Kraków-Łagiewniki – 17.08.2002r.
Boże, Ojcze miłosierny, który objawiłeś swoją miłość w Twoim Synu Jezusie Chrystusie, i wylałeś ją na nas w Duchu Świętym, Pocieszycielu, Tobie zawierzamy dziś losy świata i każdego człowieka. Pochyl się nad nami grzesznymi,
ulecz naszą słabość, przezwycież wszelkie zło, pozwól wszystkim mieszkancom ziemi doświadczyć Twojego miłosier¬dzia,
aby w Tobie, trójjedyny Boże, zawsze odnajdywali zródło nadziei. Ojcze przedwieczny, dla bolesnej męki i zmartwychwstania Twego Syna, miej miłosierdzie dla nas i całego świata!
Amen.

ŹRÓDŁO:   

 

 

 

______________________________________

Stowarzyszenie Papaboys – STRONA GŁÓWNA

JAN PAWEŁ II

Droga Krzyżowa w Koloseum 2009 – dokumentacja

“Szukałem was, a teraz wy przyszliście do mnie, i za to wam dziękuję”

KATECHIZM KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO

Plac Świętego Piotra – webcam

______________________________________

11 V 1934. W pewnym dniu rano. kiedy otwierałam furtę, żeby wypuścić ludzi naszych. którzy rozwożą pieczywo, wstąpiłam na chwilę do kapliczki, żeby złożyć Jezusowi minutową wizytację i odnowić intencje dnia. Oto, Jezu. dziś wszystkie cierpienia, umartwienia, modlitwy ofiaruję w intencji Ojca Św.. ażeby zatwierdził to święto Miłosierdzia. Ale, Jezu. jedno jeszcze słowo mam Ci powiedzieć, że dziwi mnie bardzo, że każesz mi mówić o tym święcie Miłosierdzia, a przecież takie święto- mówią mi – że jest już, więc po cóż mam o tym mówić?

I odpowiedział mi Jezus, że: Kto o nim wie z ludzi? – Nikt. A nawet ci, co głosić mają i pouczać ludzi o tym miłosierdziu, często sami nie wiedzą; dlatego pragnę, ażeby obraz ten był w pierwszą niedzielę po Wielkanocy uroczyście poświęcony i żeby odbierał cześć publiczną, aby każda dusza o tym wiedzieć mogła.
Odpraw nowennę w intencji Ojca Św., która ma się składać z 33 aktów, czyli powtórzenie tyle razy tej modlitewki, której cię nauczyłem do Miłosierdzia.
( Dz. 341)

Na drugi dzień rano, kiedy weszłam do naszej kaplicy, usłyszałam te słowa wewnętrznie: Ile razy wejdziesz do kaplicy, odmów zaraz tę modlitwę., której cię nauczyłam wczoraj. Kiedy odmówiłam tę modlitwę, usłyszałam w duszy te słowa: Modlitwa ta jest na uśmierzenie gniewu mojego, odmawiać ją będziesz przez dziewięć dni na zwykłej cząstce różańca w sposób następujący: najpierw, odmówisz jedno „Ojcze nasz” i „Zdrowaś Maryjo”, i „Wierzę w Boga”, następnie na paciorkach „Ojcze nasz” mówić będziesz następujące słowa: „Ojcze Przedwieczny, ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i świata całego”; na paciorkach „Zdrowaś Maryjo” będziesz odmawiać następujące słowa: „Dla Jego bolesnej męki miej miłosierdzie dla nas i świata całego”. Na zakończenie odmówisz trzykrotnie te słowa: „Święty Boże, Święty Mocny, Święty Nieśmiertelny, zmiłuj się nad nami i nad całym światem”. (Dz. 476)

Powiedział mi Pan, żeby tę koronkę odmawiać przez dziewięć dni przed świętem Miłosierdzia. Rozpoczynać się ma w Wielki Piątek. W tej nowennie udzielę duszom wszelkich łask. (Dz. 796)

28 XII [1936]. Dziś zaczęłam nowennę do Miłosierdzia Bożego. To jest w duchu przenoszę się przed ten obraz i odmawiam tę koronkę, której mnie nauczył Pan. W drugim dniu nowenny ujrzałam ten obraz jakoby żywy, obwieszony niezliczonymi wotami, i widziałam wielkie tłumy ludzi, którzy tu przychodzili, widziałam wiele z nich uszczęśliwionych. O Jezu, jaką radością zabiło serce moje. Nowennę tę odprawiam na intencję dwóch osób, to jest arcypasterza i ks. Sopocki. Proszę gorąco Boga, aby natchnął arcypasterza, żeby raczył zatwierdzić tę tak miłą Bogu koroneczkę i ten obraz, aby nie odkładał i nie opóźniał dzieła tego…(Dz. 851)

Jezus mi każe odprawić nowennę przed świętem Miłosierdzia i dziś ją mam zacząć o nawrócenie świata całego i o poznanie miłosierdzia Bożego. – Aby wystawiła wszelka dusza dobroć moją. Pragnę zaufania od swych stworzeń, zachęcaj dusze do wielkiej ufności w niezgłębione miłosierdzie moje. Niechaj się nie lęka do mnie zbliżyć dusza słaba, grzeszna, a choćby miała więcej grzechów niż piasku na ziemi, utonie wszystko w otchłani miłosierdzia mojego. (Dz. 1059)

A teraz co do siostry: to dobrze, że siostra jest w takiej obojętności co do woli Bożej, i więcej zrównoważona, i proszę się o tę równowagę starać. A teraz co się tyczy tych wszystkich rzeczy, to siostra ściśle zależy od ojca Andrasza, ja się całkowicie z nim zgadzam. Niech siostra nic na swoją rękę nie robi, ale we wszystkim niech się zawsze porozumie ze swym kierownikiem. Proszę we wszystkim zachować równowagę i jak największy spokój. Jeszcze jedno – dałem do druku tę koroneczkę, która ma być na odwrotnej kartce tego obrazka, i także te wezwania, które są w podobieństwie do litanii, także na odwrotnej stronie tego obrazka. I jeszcze jeden większy obrazek, a przy nim parę kartek z tą nowenną do Miłosierdzia. Niech się siostra modli, aby to było zatwierdzone. (Dz. 1255)

10X1 [1937]. Kiedy mi mateczka pokazała tę książeczkę, w której jest ta koroneczka i litania, i nowenna, poprosiłam mateczkę, aby mi dała do przeglądnięcia. Kiedy ją przeglądałam, Jezus dal mi wewnętrzne poznanie [i powiedział], że: Już jest wiele dusz pociągniętych do mojej miłości przez obraz ten. Miłosierdzie moje przez dzieło to działa w duszach. Poznałam, że wiele dusz doznało łaski Bożej. ( Dz. 1379)